نمونه كشت ادرار در بزرگسالان

طرز صحيح تهيه نمونه كشت ادرار در بزرگسالان:

 

*هدف از اين دستورالعمل جلوگيري از آلودگي كشت ادرار با ميكروبهاي سطح پوست  و ناحيه تناسلي است تا عوامل واقعي عفونت ادراري مشخص شوند.

*قبل از گرفتن نمونه ها ابتدا دست ها با آب و صابون شسته و سپس  ناحيه خروج ادرار و اطراف آنرا با آب و صابون شسته،آبكشي  نموده و خشك نمائيد. ترجیحا با دستمال مرطوب محل خروج ادرار را از جلو به سمت عقب دو بار تمیز نمایید.

*نمونه از قسمت مياني ادرار تهيه شود و قسمت ابتدا و انتهايي  آن وارد ظرف نگردد.

*نمونه ادرار بايستي مستقيما بدون تماس با پوست اطراف مجراي ادرار، به داخل ظرف ريخته شود.بنابراين ( در خانم ها چین های تناسلی را باز نموده ) و  بعد ظرف را در زير جريان ادرار قرار داده تا 3/2 آن از ادرار پر شود.

* اولين ادرار صبحگاهي بهترین نمونه برای کشت می باشد ولي در صورت نياز در هر زمان و قبل از شروع درمان آنتي بيوتيكي ميتواند انجام شود.

*اگر نمونه در منزل تهيه ميشود حداكثر در مدت نيم ساعت به آزمايشگاه تحويل شود. در غیر این صورت در جای خنک ( یخچال یا در کنار کیسه یخ ) قرار دهید و حد اکثر تا 2 ساعت تحویل آزمایشگاه دهید.

*در صورت وجود علائم عفونت ادراری مثل سوزش و درد در هنگام ادرار کردن ، زود به زود ادرار کردن ، درمان آنتی بیوتیک و سابقه عفونت ادراری این نکات را به مسئول پذیرش اطلاع دهید.

 

 

 

مراجعین


شماره پذیرش
کد ملی

 

آزمایشگاه ها


نام کاربری
کلمه عبور

 

پزشکان


نام کاربری
کلمه عبور

 

  » راهنمای دریافت جواب